torsdag 24 februari 2011

Samtidigt i en soffa i Angel


Min dumma uppsats som ska bli 2500 ord är just nu på 1000 osammanhängande ord. Stundtals känns det bra att jag kommer framåt, men oftast har jag har ingen aning om hur jag ska få ihop resten.

Ja, det är lite mycket klagande från mig angående den här uppsatsen. Men jag, som inte brukar ångra något jag gör, tänker nu erkänna: jag ångrar mitt kursval. Jag visste inte bättre när jag sökte, men ganska tidigt på plats i London förstod jag att det skulle bli för svårt att läsa Multiculturalism and the media, en teoretisk och akademisk journalistikkurs på högsta nivå. Här är dock reglerna så strikta att jag inte under några omständigheter fick byta. Tyvärr blir resultatet att kurserna jag hellre skulle vilja fokusera på (engelska och foto) kommer i skymundan. Uppsatsen ja. Osammanhängade. Jag vet inte riktigt vad jag håller på med, jag har svårt att styrka mina påståenden med källor eftersom jag har svårt att hänga med i böckerna och mitt språk är inte ett dugg akademiskt...

Jag har huvudvärk, är extremtrött och är nära att kasta in handduken för att göra något roligare. Typ fokusera på det som betyder något: documentary photography och English speaking skills.

4 kommentarer:

Colombialiv sa...

Å vad jobbigt! Men kom igen, du klarar det! Pepp, pepp, pepp!

Johanna sa...

Här kommer mera pepp från Amsterdam: PEPPKRAM!

Lina-Marie sa...

Pepp pepp från norrrland med! Tänk vad otroligt skönt det kommer att kännas när du har klarat det (för det kommer du göra!)... vad otroligt duktig och bra du kommer att ha varit! You'll get there!

Johanna sa...

Tack till pepp-tanterna! ;)

Google Analytics Alternative