måndag 7 februari 2011

Jag känner på mig att den här veckan blir skitbra

Vilken skön måndag! Innan min engelskalektion åt jag en braklunch. Jag menar, bruschettapizza och jordgubbspannacotta, snacka om lyx! Och efter engelskalektionen blev jag äntligen introducerad för ett café med andra teer än bara English breakfast, earl grey och smaklöst örtte. Vad sägs om caramel sweetheart liksom? Mums! De där tjejerna som bott här i många år, de kan de!

Så efter en social dag med både lunch- och fikadejt kom jag hem på gott humör – och drog ut och sprang! Jag vet inte vad som hände med min hjärna, för jag tycker verkligen inte om att springa. Men med min telefons dåliga musik i öronen sprang jag omkring i i mitt område och upptäckte enormt många mysiga restauranger, caféer och butiker. Nu vet jag var jag ska gå och köpa en tekopp, var jag ska testa att fika – och var jag kan köpa snyggaste fåtöljen. (Går det bra att frakta en fåtölj till Sverige?)

Och nu? Äter godaste middagen i form av te och rostade bagels.
Ibland kan lite göra mycket för humöret.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gör en STOR tummen upp ändå från Svedala ;)

Lina-Marie sa...

Härligt! :) Och apropå teer med mer fantasifull smak... Igår smakade jag ett rött te, som var rökt! (!) Det smakade lltså rökt... jätteskumt, men det var faktiskt rätt gott!

Johanna sa...

flickanochstaden: Yay!

Lina: Oj, det lät faktiskt jätte...äckligt!

Google Analytics Alternative