torsdag 17 februari 2011

Actually, I've never had sushi...

Den söta japanskan höll på att svimma. Never? You have never had sushi? Oh my god! Jag vet. Sushi som numera varenda svensk verkar vara så förtjust i. Jag smakade en pytteliten bit när jag bodde i Paris, men tyckte inte alls om det. Sushi för mig har varit kallt, äckligt och konstigt. Därför hade jag inte så höga förväntningar när jag gick till en sushirestaurang i Camden i kväll.

Mitt sällskap från Kina, England och USA introducerade mig.
Misosoppa och grönt iste skulle man visst ha till. Jag hakade på och det visade sig vara jättegott.

Vegetariska sushi rolls. Med wasabi och soja. Faan-tastiskt.
Men jag fick också erfara att sushi är så mycket mer än de där vackra rullarna.

Ris, stekt tofu, tempura (grönsaker med en supergod panering), grönsaker i olika former.
Varmt, inte bara kallt som jag hade trott. Och. Så. Oerhört. Gott.

6 kommentarer:

Johanna sa...

Åh mums! Dit vill jag gå när vi kommer till London! /Fiskallergikern som älskar sushi :P

Johanna sa...

Åh, ja, jag tar med er dit!

Linn sa...

London är lite av sushi heaven. ;) Det finns så många olika sushibarer och restauranger. Om du gillade vegrullarna, måste du prova dem i flera olika smakvarianter. Vissa begår våld på smaklökarna - och då menar jag inte ens de med fisk, which I happen to love.

Sushi cravings på sena kvällen, tack för det, Lundholm.

Johanna sa...

Ja, jag måste smaka fler vegrullar. Det var nog inte sista gången jag var på Hi Sushi!

Annika sa...

Jag blev av med sushioskulden nu i veckan jag också. var på ett ställe vid medborgarplatsen. Jag tyckte tyvärr inte att det var fantastiskt. Vissa av bitarna, de med avokado och de med tofu var jättegoda. men de där algerna som de envisas ha i och runt allt - de tycker jag är jätteäckliga. Men den där tallriken såg med tofu och grönsakerna på såg ju supergod ut, dit får vi gå när jag kommer på besök! kramelikram

Johanna sa...

Det var säkert bara ett dåligt sushiställe. ;) Jag är säker på att du skulle gilla benton jag hade här i Camden! (Misosoppa, sushirullar och sedan den där boxen med tofu och ris och massa mums!) Ja, dit ska jag ta dig!

Google Analytics Alternative