lördag 19 februari 2011

Om att komma till den där punkten då det plötsligt blir trivsamt att se yngre ut än man är

Han tittar länge på mitt leg, den ena vakten på puben. Sedan tittar han på mig och så flinar han, klappar mig på axeln och säger you're fine, hehe samtidigt som jag får tillbaka mitt leg. Därefter vänder han sig till sin vaktkollega och säger she's fine, I mean she's REALLY fine och betonar liksom med menande blickar och skratt att jag inte har några problem att komma in. Jamen vad roligt att ni tycker att det är så underhållande att jag VERKLIGEN har åldern inne! SÅ gammal är jag ju inte!?

Visst, jag hajar till över siffran ibland, men jag är okej med min ålder. Visst, jag blir lite skrämd av att jag snart (nåja) är 30, men jag är okej med min ålder. Det är en mogen, skön och bra ålder. Men det är galet vad påmind jag blir om den hela tiden. Här i London blir varenda ny bekantskap (oftast i 20-årsåldern) chockad när den får reda på antalet år jag har levt, och säger att det verkligen inte syns. Och jag skrattar och säger tack, jag vet, de säger det. Jag börjar nog komma till den där vändpunkten. Vändpunkten då det plötsligt är trevligt när människor tycker att jag ser yngre ut än jag är.

Förr blev jag förnärmad när människor trodde att jag var yngre, men nu inser jag att jag tvärtom skulle bli väldigt förnärmad om någon gissade på att jag var äldre, säg... 28. Det är en jävla skillnad mellan 27 och 28.

Dessa leg-historier... de tar aldrig slut, va?

4 kommentarer:

Lisa sa...

hahaha, tack för det goda skrattet du bjöd mej på nu på morgonen!:)
alltid lika underhållande vännen..
ja vi har en mogen ålder, kan man nog säga. jag är äldst i min klass? kan du tänka dej? jag som alltid varit yngst...:)

Johanna sa...

Kul att jag kan glädja dig! ;)

lego sa...

jag tyckte det lät som att du ska tolka det som att han tyckte att du var attraktiv och inte gammal. fast det kanske bara är jag i mitt försök att se saker från den ljusa sidan? ;)

Johanna sa...

Hrm, ja, det var en till som sa det. Men jag är ganska säker på att det inte var så, med hans min- och kroppsspråk liksom.

Google Analytics Alternative