måndag 14 februari 2011

Don't be my Valentine


Min tanke var att ignorera den här kommersiella singelångestdagen. Men det är liksom omöjligt i det här landet. Var man än vänder sig finns reklamen för Valentine's Day. Valentine's gifts. Valentine's cards. Special menu for Valentine's day. Restaurangerna tar överpriser, kortaffärer är omgjorda och säljer nästan enbart gulligullkort och inredningsbutikerna skyltar med hjärtmönstrade torkhanddukar. I dag har jag sett oändligt många människor med blombuketter, rosor eller/och chokladkartonger i famnen. En tjej hade till och med en hjärtformad ballong fastknuten i jackan. Give me a break, liksom.

Dock blev jag väldigt glad när jag i morse fick en hjärtformad chokladkartong från min landlady.

Men seriöst. Vilken idiot uppfann den här skitdagen?

5 kommentarer:

Camilla sa...

Mmm ... det undrar jag med!

Anonym sa...

Jag firade med tre vänner. Middag, efterrätt och rödtjut... Vet du vad vi firade? Att vi var singlar ;) Eller ÄR, haha..

Jag känner som du. Blä.

Johanna sa...

Jag har hört många som hookar upp med vänner och "firar". Men jag känner bara... fira??? Jäkla påhitt, alltså.

Anonym sa...

Gud vilken tråkmåns alltså. Förmodligen var det samma idiot som tyckte att vi skulle uppmärksamma vår mor och far en gång om året, som tycker att vi ska äta godis och dricka must under påsken, som vill att vi ska fylla utrymmet under julgranen med gåvor till varandra, och så vidare.

Om det är idioti att fira kärleken, det finaste som finns, då vet jag inte vilken värld det är du vill leva i.

Johanna sa...

Men du som inte vågar stå för vem du är, varför ska vi fira kärleken? Det förstår jag faktiskt inte. Kärleken är jättefin. Men jag tycker inte att den kräver en dag där folk köper för köpandets skull. Precis som att jag faktiskt inte tycker att mors eller fars dag behövs. Är det svårt att ge sin mamma, pappa eller partner (eller vän för guds skull, någon vänskapsdag finns visst inte?) blommor, present en annan dag? För att man vill – inte för att det förväntas av den? Jag tycker om att köpa saker till människor jag tycker om, men jag gör det hellre den 27 mars eller den 16 september i stället för den 14 februari.

Google Analytics Alternative