söndag 6 februari 2011

Svenska Melodifestivalen utanför Sverige

Tillsammans med flera andra Londonsvenskar såg jag Melodifestivalen på en svensk pub i kväll. Väldigt märkligt att vara i en sådan svensk miljö. Härligt och konstigt på samma gång, och min otippade reaktion var att jag nästan irriterades på att höra så mycket svenska runtomkring mig. Men biljetter till finalen ska bokas snarast! Ja, inte i Globen alltså, utan på Harcourt i London.

Efter Melodifestivalkväll och restaurangbesök köpte jag med mig en efterrätt hem.
Te och rocky road på mitt rum halv tolv i kväll. I like it.

2 kommentarer:

Stina i London - Sveriges basta Londonblogg sa...

Sa lustigt det kan bli! Nasta gang far du saga hej, skulle vara valdigt roligt att ses pa riktigt :)

Johanna sa...

Ja, absolut, det ska jag göra. :)

Google Analytics Alternative