fredag 25 februari 2011

Tema: i stället för att plugga

Dagens fotolektion avslutades fem timmar innan schemat säger att den ska sluta.
I stället för att plugga gick jag ut med kameran i det fina vädret.

Jag hittade inget roligt att fota och fick enorma fika-cravings.
I stället för att plugga åkte jag till Brockley och fikade.

Min hyresvärd och hennes dotter, som fyller år i dag, kommer hem från minisemester i morgon.
I stället för att plugga bakade jag en (ful, jag skäms) kladdkaka till födelsedagsbarnet.

Tusenkronorsfrågan lyder nu: Vad tror ni att jag ska göra, i stället för att plugga, i morgon? Det är en svår fråga, jag vet. Faktum är att jag ska göra något jag inte har gjort på drygt tio år. Ledtråd finnes dock egentligen ganska tydligt i inlägget. Den som gissar rätt får ingenting mer än äran.

4 kommentarer:

lego sa...

fira födelsedag och äta kladdkaka? ;)

Flickan och staden sa...

Alltså påskliljor... Nu?! Shit vad nice! Och jag VET vad du ska göra, hihihi! Men vad det skulle vara för tydliga ledtrådar förstår jag inte, haha!

Puss!

Johanna sa...

lego: Nej, nej!

Flickan och staden: Javisst, här blommar det för fullt! Ledtråden syns ju rätt tydligt om man läser lappen på sista bilden.

Flickan och staden sa...

Alltså jag surfar på mobilen och kan säga att jag inte ser ett smack av det som står på lappen ;)

Google Analytics Alternative