torsdag 10 februari 2011

Tid att sova, men jag har inte tid i kväll. Jag måste hitta på varför jag valde att fota detta, vad jag vill säga och så. Eh. Ja just det.


Jag brukar inte vara ute i sista minuten, men den här gången förbereder jag mig verkligen alldeles för sent. I morgon har vi vår första assessment i fotokursen. Jag ska visa upp min fotoserie, vilket fick bli på firandet av det kinesiska nyåret i Chinatown. Om jag är nöjd? Nä, inte särskilt. Bilderna är inte jättebra. Vissa är mörka, andra är intetsägande och fötterna på den lilla pojken är kapade. Dessutom vet jag inte hur jag ska tänka – jag har ingen direkt vinkel, ingen berättelse, ingen riktig tanke...

Allt jag tänkte var reportage. Jag borde vara nervös för det här, jag som aldrig blivit bedömd vad gäller mina bilder. Fast ärligt talat – det ska mest bli intressant.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Okej, du kanske missade fötterna, men vilken känsla pojken har i ögonen! Gillar pappan och dottern under också, fint att du kom så nära :)

Lino sa...

Good luck to you!

Johanna sa...

Tack! Hur det gick? Herregud, nivån är så låg att jag lätt var bäst.

Google Analytics Alternative