söndag 16 oktober 2011

Översvämning av mina guldkorn






















Att packa upp sista banankartongen med böcker i fredags var som julafton. Där fanns Anna Gavalda, Johanna Nilsson, Annika Ruth Persson och andra författare jag älskar, och mina klassiska och viktiga böcker som "Fittstim" och den den där diktsamlingen, Anna Jörgensdotters "Sång från hjärtats bakgård", som för första gången verkligen fick mig att uppskatta poesi. Att packa upp sista bokkartongen (sista som tagit sig till Stockholm alltså, jag har fortfarande böcker i Falun) innebar också att böckerna inte längre får plats. Jag måste verkligen införskaffa ett par hyllplan... eller något annat smart. Och snyggt. Så att jag har rum för guldkornen.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Å gud jag längtar ihjäl mig efter att packa upp alla böcker som jag nyss packat ner i kassar för att måla om i vardagsrummet. Jösses vad hyllor som måste upp nu så att allt får plats!

Johanna sa...

Jaa, jag vet! Jag kan inte bestämma mig om hyllor bara, så det lär väl ligga sådär...

Google Analytics Alternative