fredag 7 oktober 2011

Från mitt perspektiv























Sitter och laddar för att dra ut och käka middag med barndomsbästisen och hennes växande mage. Kommer att tänka på att en man på bussen tyckte det var dags för även mig att skaffa barn. Han hade visserligen inte alla hästar hemma, men ändå. På bussen till systersönernas dagis sitter han mittemot mig och min syster och undrar var vi ska. Hämta barn på dagis, berättar vi och han frågar då hur gamla vi är. 33 och 27, säger vi, och han undrar om vi båda två har barn. "Nej, bara jag", säger min syster. Efter att mannen fått tänka lite säger han till mig att jag borde skaffa barn snart, att det kanske är dags nu, för sen blir det svårare, skaffar jag inte barn nu så kanske det är för sent.

Jamen gud, ja, absolut, tack för påminnelsen. Hade glömt att klockan tickar, att fertiliteten minskar och allt sånt. Det är så fint när folk påminner. Ska dra ut och hitta en bäbisproducent med detsamma.

Inga kommentarer:

Google Analytics Alternative