måndag 10 oktober 2011

Men spring i väg och köp Tjejliv då

11 oktober är en historisk dag. Det är nämligen då det absolut första numret av Magasinet Tjejliv säljs i butiker runt om i hela landet. Tjejliv är alltså en ny tidning för tonårstjejer. Ett alternativ till Julia och Frida och de där, ni vet. En tidning som handlar om allt mellan himmel och jord, men bryr sig lite mer om insidan, om självkänsla, om att göra sin grej, en tidning där allt inte behöver vara så glammigt och tillfixat, där retuschering inte förekommer. Typ så. Tjejliv är en tidning som behövs, skulle jag vilja säga. Jag hoppas tonåringarna upptäcker den.

För Tjejliv kan jag titulera mig Sveriges enda hype-redaktör. Om ni undrar vad det innebär är det bara att köpa tidningen. Den säljs över hela landet och ser ut så här:


(Ja, det är jag som har tagit omslagsbilden.)

2 kommentarer:

Sofia sa...

Åh så häftigt! Jag hoppas den kan vara ett alternativ till 'Egoboost' också som verkar vara alldeles för karriärhetsande.

Älskar din nya titel. :)

Johanna sa...

Jag hoppas också det!

Google Analytics Alternative