söndag 23 oktober 2011

Hantverk för nybörjare. Eh, så att säga.























Vissa skrattar åt det jag nu ska berätta, men jag bjuder på det. Jag har varit på Clas Ohlson och köpt trepack filar. (Det är alltså inte än ni ska skratta.) Eller en filsats, som det hette. Vanliga, hederliga, manuella (eh) filar, alltså. Jag är inte särskilt hemma på det där med verktyg, men från att bara ha tänkt "jag kan inte" har jag nu kommit till det stadiet att jag ta mig tusan ska fixa det som behöver fixas! Jag kan själv-tänket, ni vet. Så först och främst köpte jag ett duschmunstycke till kranen i köket, så att jag kan diska utan att bli blöt av allt vatten som sprutar åt alla håll, och jag blev mäkta stolt när jag lyckades sätta dit det. (Att en hantverkare fick komma hit bara för att skruva av en liten detalj och säga åt mig att gå till Clas Ohlson och fixa resten själv är en annan sak.)

Vad jag skulle använda filarna, jag menar filsatsen, till? Fila min badrumsdörr lite! (Och det är alltså nu ni kan skratta.) Badrumsdörren går nämligen inte att stänga, för något tar emot. Mig gör det ju inget att sitta där med öppen dörr, men mindre roligt blir det ju när jag har gäster. Så jag tänkte att jag helt enkelt filar lite. Jag har förstått att vissa tycker att det låter lite tokigt, men jag kan upplysa dessa om att jag nog inte är (helt) dum ändå. Efter att ha filat lite kan dörren numera nästan stängas normalt. Win!

2 kommentarer:

David sa...

You go girl! :) Jag filade på min förrådsdörr lite igår, av samma anledning :)

Johanna sa...

Vad bra, jag känner mig ännu mindre dum nu! :)

Google Analytics Alternative