fredag 28 oktober 2011

Här bor jag

Att flytta ofta gör att jag lätt har känt mig hemma lite varstans. Jag kände mig hemma ganska fort även här i min nya lägenhet. Men det finns en skillnad, numera kommer jag inte bara hem – utan hem till mitt. Mina saker. Min soffa, min säng, mina tekoppar, min toalett, mina böcker, min stekpanna, mina gardiner, min kladdkakeform, mina garderober, min spis, mina golv, mina tallrikar, min balkong, min (och mina grannars) gård... vilken numera svämmar över av stora, gula löv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag bodde i en skokartong tidigare. Fick ingen riktig hemma-känsla. Nu när jag äntligen fått en tvåa så känner jag mig som hemma även om de var mysigt i skokartongen. Kan nypa mig flera gånger i armen om att de är min lägenhet, mina saker och för att de känns så bra. Så jag förstår dig. Trevlig helg!!

Johanna sa...

Ja, det är lite overkligt att plötsligt ha sitt eget där man kan bo så länge man önskar.

Mia sa...

Åh jag är precis likadan. Har lätt för att känna mig hemma typ överallt efter alla resor och flyttar och en hyfsat strulig barndom.
Men.
När jag landade in i Lund och allt blev mer permanent och jag stannde t.o.m så länge att det blev läge att ta ner alla mina grejer som säng, soffa, fotoalbum ja då förstod jag vad "hemma" är. På riktigt.

Google Analytics Alternative