måndag 17 oktober 2011

Finns det några singelbloggar kvar?

Trots att Sverige har flest singelhushåll i Europa är normen tvåsamhet. Och jag undrar, var finns alla dessa singlar, förutom hos mig? Nästan alla mina vänner har en partner och majoriteten av bloggarna jag läser handlar om tvåsamhet, graviditeter, småbarn... Framför allt figurerar barn precis överallt. 12 bloggar finns i min länklista. Tio av dessa har barn och/eller är gravida. Bara två lever utan barn, varav endast en är singel. Jag fascineras av graviditeter, finner det spännande att läsa om och tycker småbarn är det sötaste som finns, men ni vet... det är lätt att känna sig som ensammast på jorden också, så jag tror att jag behöver väga upp det här lite. Är det någon som har tips på härliga bloggar som är skrivna av trevliga/roliga/lyckliga/bittra/galna singlar?!

9 kommentarer:

Linda sa...

HÄR ÄR JAG! *viftar med armarna i luften* /Supersingeln

Johanna sa...

Yay, TACK för att du ger dig tillkänna!

Sofia sa...

Alltså nästan alla bloggar jag läser finns det pojkvän eller man med i bilden, förut var det inte alls så, tror jag....konstigt det där.

Jag stör mig inte så mkt på alla barn på bloggar, men på facebook har det ju för sjutton gått för långt. Hela min 'feed' handlar om när barnen vaknade, vad de åt etc...

Stina är nog den enda singelbloggen jag läser, trist nog. Jag älskade mitt singelliv och känner kanske ibland en viss längtan tillbaka till det, men ändå inte!

Carin sa...

Jag är här! Jag är singel! Jag är bitter! Personligen tycker jag att jag är ganska rolig också. Kan det bli bättre? :D

Johanna sa...

Sofia: Jag vet vad det handlar om, vi har blivit äldre. De bloggerskorna jag läser som har barn hade ju inte det för några år sedan när jag började läsa dem. Men det finns ju en anledning till att jag läser bloggerskor med barn – jag tycker det är roligt. Men känslan blir lätt att jag är den enda singeln.

Carin: Men jaaa, tack för påminnelsen! Du måste uppdatera lite oftare bara. ;)

Krokofanten sa...

Min finns också, men så vidare rolig vet jag inte om jag är... :oP

Johanna sa...

Sist jag tittade in bloggade du ju knappt, men nu ser jag att du kommit igång. Hey, nu ska jag läsa ikapp!

Stina i London sa...

*viftar*

Johanna sa...

Go, Stina!

Google Analytics Alternative