tisdag 30 november 2010

Julbaket


Lussebullar – fast jag ville inte göra traditionella, så jag blandade i vit choklad i en och formade resten som lite olika skapelser. Pepparkaksmuffins – fast med en improviserad glasyr av bland annat vit choklad och lime, och så non stop på toppen. Cheesecake – fast med pepparkakor i stället för digestivekex. Och så glögg – fast inte vanlig, utan blåbär/lingon. Och lite julte och julmust.

Eh, mums!

Och sedan promenad hem i femton minusgrader och knarrande snö, med en påse hembakat uppsatsfika i handen. Detta var resultatet av en fantastiskt mysig julbakkväll med sex fina tjejor.

5 kommentarer:

Lina-Marie sa...

Mys och mums!

Emma sa...

Verkligen mums! Och det gick så jäkla bra att skriva metod när jag kom hem så det är helt tydligt något väldigt speciellt med fika! Imorgon ska jag ta med mig några lussekatter och ta en peppfika med Li så kommer nog uppsatsen att infinna sig på ett kick!
Tack för ikväll! :)

Maria sa...

Åh vad mys och framförallt gott! =)

Nästa vecka drar jag igång julbaket här hemma!

lego sa...

åh... detta är en sak till du kan få lära mej... ;)

Johanna sa...

Lina: Verkligen! Jag ser fram emot cheesecaken. :)

Emma: Gud, vad bra! Jag tror verkligen också på fikapepp, alltså.

Maria: Ooooerhört gott, måste jag säga.

lego: Allright! :)

Google Analytics Alternative