torsdag 11 november 2010

Dag 03 – Mina föräldrar

Min mamma är nog en av de bättre på att mata sina barn med hembakat bröd och kakor.
Hon tycker om att tjata, men det är nog för att hon vill väl.

Min pappa tycker om att provocera och vill nog mest vara rolig. Ibland lyckas han.
Han lagar sällan mat, men när han gör det är det fantastiskt gott.

Min mamma gillar äckligt lösgodis. Tittar man i hennes godisskål ser det ut som om hon har letat efter det äckligaste godiset som finns i butiken. Hon borde ju åtminstone köpt det hon själv tycker om, men jag tror faktiskt inte ens att mamma tycker om sitt eget godis.

Min pappa stör sig på människors uttal av bokstaven ö. Tydligen har allt fler börjat uttala den bokstaven som "u", så att "rösta" blir "rusta" och "börja" blir "burja". Och detta har pappa hakat upp sig på. Mycket. Han kan inte låta bli att påpeka det var eviga gång han hör det.

Jag hoppas att jag har ärvt mammas pedagogiska sida.
Jag är tacksam över att jag har ärvt pappas förmåga att skriva.

3 kommentarer:

L1 sa...

Hahaha det är så bra :)

Johanna sa...

Bra, då vet jag att jag lyckades. ;)

Linn sa...

Min mamma handlar också svinäckligt lösgodis. Verkligen. Hennes ursäkt är att det är "nödgodis", sådant som man tydligen stoppar i sig när man befinner sig i absolut akut behov av godis, men "inte har något gott hemma". Om hon äter gott godis också? Ja.

Jag, dotter, förstår inte logiken. Om det ens finns någon.

Google Analytics Alternative