måndag 29 november 2010

Dag 21 – Ett annat ögonblick


Jag är utklädd till Han Solo. Svägerskan bredvid ska föreställa Darth Vaders syster – och om ni inte visste att han har en syster, så vet ni det nu. Året är 2008, månaden september och det är inspark för oss, de färska journaliststudenterna. Jag är nyinflyttad i Sundsvall och befinner mig på förfest inför kvällens temafest på kåren. Min grupp är Star Wars. Jag som aldrig sett Star Wars.

Tänk om någon i det här ögonblicket hade berättat för mig hur saker skulle se ut ett par år senare. Saker som har med det här ögonblicket att göra. Jag hade aldrig trott på det. Till exempel: Inte trodde jag väl då att jag två år senare av en slump skulle flytta in i just exakt den där lägenheten som jag är på förfest i. Och inte trodde jag väl att svägerskan och jag varje dag skulle stå och laga mat på just det stället där vi står på bilden. Och inte trodde jag att jag två år senare skulle ha en udda historia med en av killarna i lägenheten. Inte trodde jag heller att hon, klasskompisen bredvid mig, ett år senare skulle vara min familj, min svägerska. Vi tänkte på det här om kvällen, svägerskan och jag, när vi satt på golvet i min lägenhet, ja, den på bilden, och målade naglarna. På samma fläck satt jag min första dag i Sundsvall och drack vin och lärde känna människor som skulle komma att betyda väldigt mycket, utan att jag hade en aning. I samma lägenhet som skulle komma bli min. Märkligt. Men cirkeln är väl sluten.

4 kommentarer:

Svägerskan sa...

Ödet! Gaaah! Jag blir rädd, men jag är såååå glad att det blev såhär! :)<3

Ps. Jag är fan SÄMST på att klä ut mig! Ds.

Johanna sa...

Jag med! :) Du är INTE sämst på att klä ut dig. Mitt försök till fjortis året efter var sämre.

Emma sa...

Det är lite gåshud på den faktiskt!
Det är konstigt hur allt har blivit och hur saker har utvecklat sig. Jag trodde ju inte från början att jag skulle komma in i "eran" grupp och få så underbara vänner men tänkt så bra det löste sig tillslut och vad glad jag är över att det blev så!

Johanna sa...

Visst är det jättegalet? Just med den här lägenheten och människorna i den, crazy.

Kvalitetstid i morgon, hörru!

Google Analytics Alternative