lördag 27 november 2010

Dag 19 – Detta ångrar jag

Non, je ne regrette rien.
Åtminstone är det mitt motto – att inte ångra någonting.

Framförallt vill jag inte ångra att jag lät bli att göra saker. Det är väl därför jag gör saker som egentligen är lite läskiga, typ åker till Paris en termin utan att kunna franska, tar lån till en bostadsrätt utan att ha jobb, blottar mig själv på skrivarkurs, söker mig till en utbytestermin i London utan att tänka igenom det så mycket. Sådana saker. Blir det inget bra, så har jag åtminstone testat – och lärt mig något. Och låter jag min feghet stå i vägen kommer jag ångra mig. Det är så jag försöker resonera.

Men jo, ändå finns det saker jag ångrar. Till exempel att jag inte lärt mig redigera under den här utbildningen. Å andra sidan valde jag att inte gå kurserna eftersom jag inte ville läsa mer än heltid. Jag tänkte på mitt välmående i första hand – och det kan jag ju inte ångra.

5 kommentarer:

Emma sa...

Låter väldigt klokt! Hörde ett väldigt bra talessätt:
Ångra inte vad du gjort, ångra bara det du aldrig gjorde!

Lina-Marie sa...

Exakt min filosofi! Ångra saker är bara slöseri med tid - bara gör det istället!

Johanna sa...

Precis. Det verkar vara mångas filosofi, och jag tror den är rätt bra.

lego sa...

låter som att jag skulle behöva gå en kurs hos dej i anti-feghet ;)

Johanna sa...

Visst, när ska vi börja? ;) (Faktum är att jag har blivit sååå mycket fegare med åren. Det är då jag söker till universitetet i London. Eh.)

Google Analytics Alternative