måndag 15 november 2010

Kaos, oorganiserat kaos

Hittills: 500 kronor i förseningsböter. Ungefär 40 böcker i bokhyllan. Och så en bok, tack och lov min egen, borttappad. Slutsats: Det kan vara så att vi nog har lite för många böcker.


Våra bokhyllor rymmer ett halvt bibliotek till vår C-uppsats och inte nog med alla cirka 40 böcker – vi måste uppenbarligen ha dubbla uppsättningar också. I dag har vi insett att vi lånat böcker vi redan har. Inte bara en gång, utan tre. Fruktansvärt onödigt med tanke på hur många som behöver böcker. Förlåt, uppsatsskribenter, vi lämnar tillbaka dubletterna i eftermiddag.

3 kommentarer:

Colombialiv sa...

Ganska onödigt :)

Här får man istället för böter avstängning när man lämnar böcker för sent. Fem dar per förseningsdag och bok. Det svider.

Lina sa...

vad spännande att du hittade min blogg så att jag fick hitta din :) hur trivs du i sundsvall?

jag håller just nu på att skriver min c-uppsats i mediekommunikation i stockholm. i vår flyttar vi norrut. är grymt nervös men taggad!

kram

Johanna sa...

Colombialiv: Här är det böter OCH avstängning.

Lina: Jag trivdes bättre i början än vad jag gör nu, men det beror inte på Sundsvall. Eller jo, lite, jag vill till en roligare stad. MEN Sundsvall är trevligt, absolut. Här finns ju faktiskt allt man behöver egentligen. Och det är rätt fint också, jag tror säkert du kommer trivas!

Google Analytics Alternative