onsdag 12 januari 2011

Bland röda väggar och levande ljus


Jag har hittat en egen oas här i Angel. Eller, egen och egen, det är ett café dit några andra förstås också går. Men random folk hittar inte hit, eftersom det är extremt undangömt. Det var min räddande ängel (som bor här i London och vars soffa jag fått sova på till jag hittade någonstans att bo) som tipsade mig om caféet. Här är finns mysiga soffor och fåtöljer och massor av levande ljus. Här är väggarna röda, här spelas mysig musik och dessutom är priserna fullt normala.

I eftermiddags gick jag dit med min bok och tog ett exemplar av gratistidningen London Evening Standard på vägen. I tre timmar satt jag där och läste tidning och roman (på engelska – alltid övning), drack te och bara trivdes i mitt eget och de övriga cafébesökarnas sällskap. Nästa gång jag känner för att skriva eller läsa utanför hemmets väggar vet jag precis var jag ska bege mig.

6 kommentarer:

Jennifer Hagelfalk sa...

Klart jag läser Johanna :) Varje dag! Har blivit en rutin att följa din blogg. Superkul att vakna upp idag och se att du redan lagt upp lite bilder. Jag är konstant nyfiken på hur det kommer gå för dig, fortsättning följer ;)

IdaHoo sa...

Vad underbart med ett sånt litet smultronställe, jag önskar jag hade det i Uppsala! Jag har iof mitt "ställe" men det funkar bara så länge det är grönt ute...och helst varmt...

Men du. Bilden. FY. Fan. Vad. SNYGG!!!!!

Puss <3

Johanna sa...

Jennifer: Men gud vad roligt. :) Jag ska bättra mig vad gäller bilder, för jag vet att de gör inläggen mycket, mycket roligare.

Ida: Eller hur! Testade dock inget ätbart, men de hade pain au chocolats såg jag, så det borde ju liksom inte kunna bli fel. Bilden? Tack! Tur att den gick att redigera, för innan var den mest knallröd. ;)

Johanna sa...

Åh vad mysigt! Dit vill jag också gå! Vi var på tex-mexrestaurangen i Notting Hill förresten, grymt god mat! Så tack för tipset :)

Camilla sa...

Läser läser och tar in. allting är så spännande och jag som är svag för alla dessa mysiga fik hade gärna gjort dig sällskap.

Johanna sa...

Johanna: Vad bra! Jag var där i kväll, fast i Soho. Lika gott som jag mindes det. ;)

Camilla: Kul att du gillar att läsa. ;)

Google Analytics Alternative