tisdag 11 januari 2011

Om att få halsont av att sova i drag

I går kväll, i natt och i förmiddags var jag nere. För att internet var nere. Det ville inte fungera och jag hade lite panik eftersom internet, utan minsta överdrift, är livsviktigt. Särskilt när internet är den bästa kontakten med omvärlden när man inte bor i sitt hemland. Dessutom vaknade jag mitt i natten av att jag höll på att frysa ihjäl. Det drog från fönstret, elementet var iskallt och jag var tvungen att klä på mig tjocka kläder för att inte skaka. Sedan vaknade jag med halsont.

Och detta är vad dagen har präglats av. Funderingar kring mitt nuvarande hem. I ett litet, kallt rum utan internet. Hur ska det gå? Jag måste flytta.

När jag kom hem från middag med ny bekantskap i kväll kändes det bättre. Och så möttes jag av ett varmt rum med fungerande internet. Nu håller vi alla tummarna för att internetuppkopplingen håller i sig och att jag slipper vakna och känna mig som en snöboll i natt också, okej?

4 kommentarer:

Lino sa...

Usch. Otätade fönster finns överallt i det sabla landet. Jag fick tejpa mina med eltejp till slut, i Edinburgh. Innan dess bullade jag upp med massor av filtar och pillows.

Har du något slags bredband? Annars rekommenderar jag att köpa en så'n där "dongle" av något slag. Typ 3.

Xoxo, dear Jo.

Skriver när det lugnat ner sig. (Yeah, yeah...) You take care until then!

Johanna sa...

Ja, otätade fönster, tell me about it. Men elementet. Att gå från kokhett till iskallt, bara sådär? Det var kokhett och härligt vid åttatiden i kväll. Nu är det kallt igen. Det känns som om jag får sova med massa kläder i natt igen. Och mössa kanske? :P

De har trådlöst här i lägenheten. Vad är en dongle? :)

Sofia sa...

Engelsmännen har en vana att stänga av värmen på natten. För att spara pengar. Eller för att de helt enkelt inte ser det där med varma hus som en nödvändighet. (Why do you think we are moving to Sweden?)
Säg till din landlady att du gärna vill ha värmen på på nätterna, annars får hon fixa ett litet extra element till dig!

Johanna sa...

Sofia: Så himla konstigt. Gud, jag får nog säga till, men usch vad jobbigt sådant är!

Google Analytics Alternative