tisdag 11 januari 2011

Apropå att känna sig så. jävla. gammal.

I dag drog jag en vit lögn för att inte vara med på London Treasure Hunt. Usch, vilken dålig stil av mig. Det är ju faktiskt socialt och kan säkert vara... kul. Eller? Gud, jag känner mig som den tråkigaste torrbollen ever, men insparksaktiviteter... Är jag inte klar med sådant? Inspark är för mig ett avslutat kapitel för längesedan. Jag orkar inte leka lekar och dricka mig full för att lära känna folk. När ordföranden för den engelska motsvarigheten till studentkåren talade inför alla oss utbytesstudenter sa han till slut "men mest dricker vi oss väldigt fulla". Nästan alla skrattade. Själv kunde jag inte röra en min.

Nu tänker jag gå till ett café och dricka te och läsa bok. All by myself. Utan att ljuga gillar jag det. Därefter hoppas jag dock möta upp mina nya svenska bekantskaper för middag eller whatever.

3 kommentarer:

Jennifer Hagelfalk sa...

Kul att få följa med i bloggen på din Londonresa. Det låter sååå spännande :) riktigt modig är du som vågar åka iväg sådär. Men det skulle vara ännu roligare om du la upp mer bilder så man får se lite hur allt ser ut.

Kram Jennifer.

Johanna sa...

Vad kul att du läser, Jennifer! Jag vet, det är mycket roligare med bilder. Jag är så pedantisk att jag måste redigera allt bara och det tar sådan tid. Men jag utlovar fler bilder, absolut! :)

Thérèse sa...

Jag förstår dig. Jag har aldrig varit på nån inspark trots att jag pluggat nästan för mycket. Kanske beror det på att jag växte upp i Uppsala och blev less på det studentikosa innan jag blev student själv... Vill inte låta som någon moralist men detta med att det finns en del av studentlivet som handlar om att supa sig full och att det på nåt sätt ses som accepterat och lite finare att supa sig full på olika studentaktiviteter är anmärkningsvärt. Jag träffade nyligen en man vars alkoholmissbruk hade startat (om man kan uttrycka det så) under studenttiden och slutat med att han supit bort jobb och familj. Tycker det talas för lite om detta. Alkohol är ett stort samhällsproblem och bara för att man super på studentaktiviteter är man inte förskonad från att utveckla missbruk. Nu vet jag inget om det engelska studentlivet utan det här var bara lite generella kommentarer och självklart klarar dom flesta som festar väl mycket under studietiden att rycka upp sig sen men alla gör tyvärr inte det.

Google Analytics Alternative