tisdag 11 januari 2011

Och ungefär vartannat ord stannar kvar i förrådet


Här sitter jag i soffan i "mitt" hus i Angel och har precis lärt mig ett nytt ord.
Eller ja, jag glömde det precis.

Hur som helst: mamman i huset lär mig. Hon pratar i all oändlighet och hon frågar mig om saker, vilket får mig att prata, och hon låter mig hitta ord och hon svarar om jag undrar vad något heter eller hur man uttalar eller stavar något. Och genom att sitta här i vardagsrummet och se på Kerrang (musikkanal) med tonåringen i huset lär jag mig allt om brittisk musik. Eller något.

Att prata är svårt, men på en vecka har jag lärt mig flera nya uttryck, så jag antar att det går framåt.

2 kommentarer:

Lugnetetc sa...

Det går superfort! När jag bodde i Tyskland kom min pappa på besök efter en månad. Han förstod inte längre när jag talade tyska. Det var mer komplicerat och gick mycket snabbare! Så blir det säkert för dig med i England!!

Lycka till!
Fred

Johanna sa...

Vad häftigt!
Tack. :)

Google Analytics Alternative