söndag 9 januari 2011

Sjätte dagen i London är lika med flytta

Sju rum i olika lägenheter har jag hunnit titta på. Majoriteten har varit märkliga. Någon kräver att övernattande kompisar ske betala 15 pund per natt, medan en annan glömt berätta i annonsen att en hund också bor i lägenheten. Eller vad sägs om tjejen som visat bilder och berättat om en nybyggd och superfräsch lägenhet men glömt nämna att "rummet" som hyrs ut ligger bakom ett draperi?

Ja, lägenhetsjakt i London kan vara tufft.

Men sedan. Sedan kommer jag till ett fantastiskt område med bra läge och där klickar allt. Jag är lycklig över att ha träffat dessa människor, och de båda, mor och dotter, säger att jag verkar stämma på alla kriterier de har för en inneboende. Vi dricker te och pratar i en halv evighet. Och allt känns liksom rätt. I går kom samtalet. The room is available for you if you still want to move in with us och yay när jag svarar YES I'D LOVE TO och see you tomorrow, honey och jag bara oj vad trevlig man kan vara!

Så. Nu flyttar jag till Angel, förstår ni. Nu på minuten, faktiskt.

7 kommentarer:

Lina-Marie sa...

Åååh, vad roligt!!! Det verkar ju kanon, vad skönt (Har redan hunnit surfa upp vart det ligger och hur det ser ut)! Grattis! :D

Lino sa...

Sounds like something that'd fit an angel like you!

Underlandet sa...

Grattis, vad härligt!

Niklas F sa...

Låter bra!

Lisa sa...

åh va kul gumman!:) väntar med spänning för att få se bilder o så:) PUSS

Johanna sa...

Hurra! (Fast det visste jag väl att de skulle vilja ha dig som inneboende!)

Sjætte sa...

sweet blog! Stay cool in London!

Google Analytics Alternative