söndag 2 januari 2011

...may we all have our hopes, our will to try

Klockan slår tolv. Folk ropar gott nytt år, champagneglasen klirrar när de nuddar vid varandra och runt omkring pussas människor. Musiken börjar strömma ur högtalarna. Here we are me and you, feeling lost and feeling blue... Now it's time for us to say happy new year, happy new year... Och tårarna fyller mina ögon.

Ja, jag inledde 2011 med att gråta en skvätt.

Den där låten, alltså... Texten, tankarna på dåtid och framtid, tolvslagets symboliserande av att lämna något bakom sig och påbörja något nytt... Åh, jag blir så blödig. Och det där med att det man gör på tolvslaget ska symbolisera hur resten av året blir, det är väl inte sant? Orka gråta i ett år, liksom.

3 kommentarer:

A.M.O sa...

DU HAR VÄL INTE ÅKT ÄN?? För vi måste ju ses innan. Du får gärna komma hit på tisdag eller onsdag fm och fika lite! KRAM

Johanna sa...

Inte än, men jag åker alldeles för snart, så jag kommer inte hinna fika. :( Jag skickar iväg ett sms till dig snart! Kram!

lego sa...

för man har inte gråtit tillräckligt mycket för en hel livstid under 2010? ;)

Google Analytics Alternative