tisdag 25 januari 2011

To take water over the head, så att säga


Jag sitter på Starbucks och försöker få någon slags pluggro. Någon slags motivation, inspiration, whatever. Det fungerar föga. Ingen inspiration någonstans.

Var börjar man när man inte förstår någonting? Journalistiken är svår. Något annat hade jag väl visserligen inte trott. Kursen heter Multiculturalism and the media och det är ett ämne jag hade haft problem med på mitt modersmål. Hur jag ska kunna skriva essay och report i det här ämnet är för mig en gåta, särskilt när språk, grammatik och meningsbyggnad bedöms. (Eh, hallå, jag är invandrare, jag kommer ha tusen fel!) Kort och gott: att plugga detta på engelska känns lite som att ta sig vatten över huvudet. Och det är väl lite det jag tänker på just nu.

Och fotokursen? Den verkar oerhört rolig, men människorna i den förpestade min första lektion, varför det hela nu är lite... som ett frågetecken.
Tur att jag stormtrivs med engelskakursen i alla fall!

Inga kommentarer:

Google Analytics Alternative