söndag 23 januari 2011

Apropå att jag var på Ikea i Brent Park i dag

Mitt livs första fish and chips – på Ikea.

"Så får Ikea dig att handla mer","Tricket: möbeljättens varuhus uppbyggda som labyrinter", "Professor: Det är så listigt upplagt att jag inte tvivlar på att det är avsiktligt"


Så stod det i de svenska kvällstidningarna i dag. Och detta har tydligen brittiska forskare kommit fram till minsann. Hrm. Jaha, skulle vi bli förvånade nu? Uppröras? Är det nu folk ska tänka MEN USCH VAD HEMSKT IKEA ÄR SOM BYGGER UPP SINA VARUHUS SOM LABYRINTER, FYYYY? Jag skulle vilja påstå att om det är någon butik som inte tänker innan de placerar ut sina varor har de ju misslyckats enormt.

Om de lyckades med mig? Jo, jag gick ut från Ikea med en vara som jag inte hade tänkt köpa. Å andra sidan struntade jag i osthyveln som jag tänkt få med mig hem...

Inga kommentarer:

Google Analytics Alternative