torsdag 27 januari 2011

Blir det lättare att plugga när våren kommer?


Jag försöker i alla fall. I ett quiet computer room som inte är det minsta quiet. Vad trött jag blir. Jag måste hitta ett ställe där jag kan koncentrera mig, för det här fungerar inte.

När jag gick längs Regent Street mot mitt campus vid lunchtid kom det ner något från himlen. Små, små... smulor, av någonting. Jag blev irriterad och undrade vem fan som skakar mattan över Regent Street, eller varför man inte stänger av trottoaren om det är byggnadsarbetare som håller på där uppe. Sedan insåg jag att jaha, det är bara lite snö som faller över London.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Du kanske kan skaffa såna där hörselkåpor som just byggnadsarbetare har? Kanske inte så snyggt och inte så bekvämt, men det borde vara tyst i alla fall? :) (Och ja, allt blir lättare på våren!)

lego sa...

älskar den skjortan, eller heter det blus när tjejer bär dem? vad är egentligen skillnaden mellan skjorta och blus?

Johanna sa...

Johanna: Jag försökte med hörlurar med musik, men det hjälpte inte så mycket.

lego: Tack! Det är definitivt en skjorta. Jag har ingen aning om vad skillnaden egentligen är, men jag skulle tro att blus är mer... sött. :)

Jeanette sa...

Håll ut, det kommer bli bättre=)

Mette sa...

Så himla snygg lugg!

Google Analytics Alternative