torsdag 20 januari 2011

Do you feel homesick?

Den där frågan. Jag har fått den ett antal gånger sedan jag kom till London.

Nej, jag längtar inte hem. (För vad är hem egentligen?)

Men i dag är en sådan dag. En sådan dag då jag saknar att bara kunna ligga och slappa i soffan en kväll. (Jag har ingen soffa. Bara två hårda skinnsoffor som är min hyresvärds. Men där är det inte direkt så att jag bara... lägger mig.) I dag är en sådan dag då jag saknar att kunna göra mig förstådd till hundra procent, för utan att kunna göra mig förstådd till hundra procent kan jag inte vara mig själv till hundra procent. Och en sådan dag då jag saknar mina vänner som känner mig.

I dag är en sådan dag.

Och jo. Jag längtar nog hem lite. Till mitt.
Det är bara det att det stället inte finns. Och det gör det hela lite... märkligare.

5 kommentarer:

Sofia sa...

Snart kommer du att ha något som är ditt!

Vill du hänga med på en mastodont-fika på Skandinavian Kitchen på lördag eftermiddag?

Johanna sa...

Ja, det vill jag jättegärna!

Maria Eriksson sa...

du får komma hit när du vill, har två soffor och en liten kanin och gästrum med dubbelsäng och egen vask (hihi), och jag (tror) förstår fortfarande svenska -hihi

Johanna sa...

Ojojoj, vad mysigt det låter, Maria! Vi måste boka in en helg snart när jag kan komma. Och actually, I'd like to speak as much English as possible.... :)

Lina-Marie sa...

Jag saknar också en soffa att slänga mig i... fast ser ljuset i att jag snart kommer att ha en. Och det kommer du också!

Google Analytics Alternative