måndag 24 oktober 2011

Gasugnsbullarna






















Följetongen "Johanna bakar i gasugn" fortsätter. I går blev det bullar. Lite bleka, men väldigt goda. Och helt utan färg blev de ju faktiskt inte! (Men det krävdes 20 minuter i ugnen i stället för receptets 8-10 minuter.) I säkerhets skull, det vill säga om jag skulle misslyckas totalt med bullarna, gjorde jag kladdkakemuffins till mitt fikabesök också.

Så, numera är min frys mer än redo för fikabesök. Sockerkaka, kladdkaka, kladdkakemuffins, vaniljbullar, kanelbullar, banankaka. Och jag känner bara för att baka mer. Har jag blivit sjuk?

6 kommentarer:

Sofia sa...

Mums vad gott!

Nej du, du har inte blivit sjuk...jag vet hur det är, jag har också blivit baktokig. Jag tycker att det är JÄTTEKUL att gå in i olika hushållsaffärer och titta på bakverktyg. Och så känner jag mig liksom sådär vuxen, men skitsamma, det är ju så roligt!

Johanna sa...

Jag har alltid gillat att baka men har inte känt för det när jag bott i andras hem på sistone. Jag kanske tar igen för den tiden nu? ;)

Du "känner" dig vuxen? Men helloooo människa, du ÄR vuxen. ;)

Sofia sa...

Ja men det är ju precis det jag vägrar att inse...

Anonym sa...

OMG! Jag vill också haaaaaaa!

Anonym sa...

Och jag håller på dig Sofia, jag är inte heller vuxen, bara lite "vuxen" ;)

Johanna sa...

Sofia och Ida: Jag förstår inte varför. Vuxen är inget tråkigt eller negativt. Jag trivs rätt bra med att vara vuxen – och därmed inte sagt att jag inte är barnslig.

Google Analytics Alternative