onsdag 26 oktober 2011

Jag kallar det julspöke

































Mörkret har lagt sig över huvudstaden. Efter jobbet-stressen verkar precis ha försvunnit när jag vandrar en kilometer rakt genom city. Ett äldre par går hand i hand in mot Centralbadet, en mamma knappar in en portkod och säger åt sina döttrar att springa upp till pappa, en gäng damer kämpar med att bära alla shoppingpåsar. Trots många klapprande skor på snabba ben på väg mot olika håll, känner jag bara en frid. Ett lugn. Jag älskar att jag bosatt mig i den här staden. Och plötsligt infinner sig en efterlängtad julkänsla. Varifrån den kommer vet jag inte, men då ser jag spöket mellan husen på Drottninggatan.

Jag vet att det är Halloween snart, men jag kallar det julspöke. Jag gillar spöket.

Inga kommentarer:

Google Analytics Alternative