fredag 14 oktober 2011

Bil gör matshoppingen till och med rolig






















Storhandla är inte lätt när man är ensam och inte har bil. Affären som ligger närmast mig är en av Stockholms dyraste dessutom. Därför blir jag lite extra glad av besök med bil, eftersom jag då kan få passa på attt åka till en större (och billigare) affär och handla hem storpack och tunga varor. Min lista på saker att handla är därmed ovanligt lång i dag när lillebror och svägerska kommer med bil från Dalarna.

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag och en kompis brukar "tanthandla" en gång i veckan. Han har bil och jag hänger med. Blir mycket roligare! Vi åker till nån stormarknad med långa notor, så får han bära för jag orkar ju inte. På samma sätt gör vi när det gäller hundmat, kattmat och kattsand.

Johanna sa...

Åh, vad bra. Jag skulle behöva en sån kompis.

Google Analytics Alternative