söndag 18 december 2011

En ledig dag. En.

Veckan som gått har inneburit jobb. Måndag tisdag onsdag torsdag fredag lördag. Ofta från förmiddag till natt. Men i dag är en sådan där dag när jag är ledig. Eller rättare sagt tvingar mig själv att vara ledig i stället för att göra allt jobb jag skulle kunna göra. Efter att ha diskat allt jag inte hunnit diska under helvetesveckan, dammsugit och våttorkat golven samt ätit mat, blev jag plötsligt alldeles tom. När jag är hemma ensam jobbar jag. Att inte göra det... eh, vad gör man då? Ligger i soffan? Fixar en festportion glass och sedan spottar ut den igen på grund av äcklig? Ser Bridget Jones? Slösurfar? Rastlöst trycker i sig chips och sega nappar som lördagsbesöket lämnade efter sig? Ja, allt på en gång.

Inga kommentarer:

Google Analytics Alternative