torsdag 14 april 2011

Sådana där självklara saker som är självklara här och som jag kommer sakna i Sverige.

Äta rostade bagels till frukost. Över huvud taget ha tillgång till bagels. Småprata med kassapersonalen i mataffären. Bli kallad sweetiehunlove och darling inte bara av de britter man känner, utan också av helt okända människor. Köpa billiga quornprodukter. Att det alltid är människor överallt. Ha tusen vegetariska val på restauranger. Att alla (nåja...) människor är så vänliga. Prata engelska. Äta på restaurang flera dagar i veckan. Att alla museum är gratis. Åka dubbeldäckare (för att det är roligare än vanliga bussar). Ha något att göra – jämt.

4 kommentarer:

Sofia sa...

Jag skulle också sakna bagels, massvis! Jag har googlat för att försöka få reda på om det finns bagels i Sverige, och det gör det, men många klagar på att de inte alls smakar som riktiga bagels ska göra.
Man kanske skulle höra av sig till ICA och höra om de inte kan börja ta in New York Bagels Co? :)

Och du, bussarna tröttnar man på efter ett par år :).

Anonym sa...

Goda nyheter för framtiden hun! :)

http://www.aftonbladet.se/temahogskola/article12887991.ab

IdaHoo sa...

Ja, det var jag som skrev det där....

Johanna sa...

Sofia: Ja, jag kanske ska börja tjata på Ica?

Ida: Tack för länken, det blev ett helt inlägg om det! ;)

Google Analytics Alternative