tisdag 26 april 2011

Om jag har koll vad som händer i England? I do.

Regent Street är redo för bröllop.

THE ROYAL WEDDING. Enda nyheten jag har koll på just nu. När det var kungligt bröllop i Sverige råkade jag bo i Sveriges huvudstad. När det nu är ett royal wedding i England råkar jag bo i Englands huvudstad – och då är det liksom lite svårt att undvika att ha koll på Kate och William.

På fredag är det alltså bröllop i Westminster Abbey här i London. Mina internationella vänner och jag, och troligen ett antal tusen Londoners och turister, ska ha royal wedding picnic i Hyde Park.

I Hyde Park kommer nämligen flera storbildsskärmar att sättas upp för att visa förberedelser inför bröllopet samt hela vigseln. Pariserhjul med bra utsikt över parken och staden, mat- och dryckesstånd samt kunglig underhållning utlovas. Klockan sju på morgonen börjar spektaklet, och gästerna rekommenderas att ta plats tidigt och klä sig efter vädret – men oavsett väder: en hatt på huvudet ska tydligen vara ett bra val om man vill komma in the wedding mood...

2 kommentarer:

Lino sa...

Och jag som ville (vill!) vara i London då, i princip till vilket pris som helst. Men nej. Buhu.
Låter som att ni kommer till att få det riktigt mysigt. Jag får lita stenhårt till vårt kära public service.

Johanna sa...

Lino, ska jag vara helt ärlig? Jag tror inte du missar någonting genom att inte vara i London just på fredag. Det kommer mest vara trängre än normalt överallt. (Dessutom ser det ut att bli regn just den dagen. Första regndagen på, eh, en evighet.)

Google Analytics Alternative