onsdag 13 april 2011

Ibland älskar jag britter

Man är hungrig. Det är kväll och och man vill bara komma hem och fixa mat. Men först måste man gå in på Sainsbury's (typ Ica) och handla mat. Där möts man av en helt vanlig brittisk kassör.

Hello, darling!
Are you allright tonight, girls?
Do you need a bag, love?
Do you have a Nectar card, darling?
That's 5,90, my darling.
Thank you, sweetheart.
Have a lovely evening, dear!
Thank you, darling.

Allt detta var riktat till mig och sades av samma kassör inom loppet av två minuter. Jag överdriver faktiskt inte ens. Okej, tagga ner lite, kan man ju då känna inför kassören.
Men nej, gud, ibland älskar jag britter.

3 kommentarer:

Sofia sa...

Åh, jag älskar den lilla vänligheten man möts utav i detta land, av människor man absolut inte känner. Min mamma brukar alltid säga 'Men tycker du inte att det känns lite falskt?'.

Jag känner att det spelar absolut ingen roll om kassörskan på Sainsburys verkligen tycker att jag är en 'love' och bryr sig om min långa dag eller om jag är trött. Det är bara trevligt att hon frågar!

ps. Och ja, fika snart! Innan du far till Svealand!

Johanna sa...

Precis, jag håller helt med. Och även om mannen på Sainsbury's inte tycker att jag är hans darling egentligen så är det ju inte falskhet. Det är bara deras vänlighet. Och jag älskar den verkligen. Min favoritkassörska på Sainsbury's i Angel säger alltid "Are you allright packing, darling?" Jag packar med glädje bara för att du frågar mig, liksom!

Fika snart, definitivt!

Kim sa...

Håller också med! :D Jag kommer nog aldrig glömma när en telefonförsäljare sa "Hello princess, have a beautiful day!" Jag log MOT en telefonförsljare - inte varje dag ;)! Men ja det är riktigt trevligt att vara love, darling, sweetheart - vardagslyx ;) kraaam på er!

Google Analytics Alternative