torsdag 28 april 2011

Väldigt intresserad för att inte vara rojalist...

Mamma trodde sig fota kronprinsen och hans blivande fru utanför Westminster Abbey i måndags.
När hon dagen efter tittade på BBC och såg en intervju med paret kände hon igen skjortan.
Vi är dock två personer som inte tycker att han i rutig skjorta ser ut som William.
Någon som vet? Och om det inte är William, vem är det då?!

William och Kate väljer att åka bil till kyrkan, i stället för häst och vagn. De väljer också buffé i stället för vanlig middag på festen. Och de väljer disco i stället för bal. Frågan är om det blir ett nytänkande val även vad gäller klänningen? Äh, det sistnämnda kunde jag inte bry mig mindre om. Mest spännande enligt mig är att London just nu svämmar över av journalister med Royal Wedding 2011-ackreditering runt halsen. Utanför Buckingham Palace är flera enorma bås för medier uppsatta. Allt är så galet och stort och fascinerande, men nej, jag är inte rojalist någonstans.

Att ha en kungafamilj är ju skapligt omodernt. Men det intressanta är att det är just det omoderna som många av mina internationella vänner här tycker är så spännande och stort med den engelska kungafamiljen och deras royal wedding – att det är så gammeldags och traditionsfyllt. Själv kan jag ju tycka att England och Sverige skulle modernisera sig lite på statsskicksfronten?

Inga kommentarer:

Google Analytics Alternative