onsdag 6 april 2011

Sommar lagom till terminsavslutning

Iklädd strumpbyxor, kort klänning och trekvartsärmad kavaj vandrade jag hem längs Liverpool Road sent i kväll. Utan att frysa. Jag lämnade jackan hemma i dag och så fort jag tog steget ut från huset förstod jag att det var ett smart val. Värmen liksom slogs emot mig. Termometern visade 22 grader, solen gassade och jag höll på att svettas ihjäl i bara strumpbyxor och klänning.

Det var inte vår i London i dag.
Det var sommar.

Och så en farewell gala på det. Utbytesstudenterna drack champagne och vin och åt nötter och chips utomhus på campuset i hjärtat av London. Vi fick goodiebags och jag vann ett litet pris och nu är terminen slut. Återstår gör tentaperioden. För min del återstår dock bara en final assessment i morgon. Sedan är jag fri till jobbet börjar i Stockholm om två månader.

Skitfånigt men vi var tvungna.
(Hon till vänster ursäktar sin bad hair-, bad skin- och bad eyes-day med migrän och påbörjan till förkylning.)

2 kommentarer:

Katarina Björnström sa...

slutspelsskägg / slutspelsutväxt. typ samma.

Johanna sa...

Typ! Slutspurtsutväxt skulle vi ju kunna säga?

Google Analytics Alternative