onsdag 6 april 2011

Inte konstigt att kläderna blivit för små

Afternoon tea i Bloomsbury i dag. Gudomligt.
Sju sorters bakverk inklusive scones.
Till det: clotted cream, sylt och massor av te.

Jag kan inte ha mina byxor längre. Eller jo, jag får på mig dem, igen knapparna och sådär, men samtliga byxor är liksom lite för tighta för att det ska vara bekvämt. Alla utom två undviker jag att ha om jag vet att jag måste sitta och/eller äta i dem. Jättetragiskt. Det är inte okej att de brittiska tvättmaskinerna krymper kläderna på det här viset. Alternativt är det garderoberna som är konstiga och gör kläderna mindre. Eller så kan det vara så att klädkrympningen kan ha något att göra med att min största hobby här i London är att äta.

Min största utgift, förutom den skyhöga hyran, är definitivt mat. Och det är värt varenda krona. Men att växa är jag inte van vid och fortsätter jag så här lär jag snart få en ny hög utgift: nya kläder...

6 kommentarer:

Stina i London sa...

Jag tror det du upplever ar ett vanligt fenomen och jag har fatt det forklarat for mig att det handlar om tidszonerna... Kan det stamma?

Sofia sa...

Mmmmmmmmm! Det där såg ju jättegott ut...och det där med att gå upp i vikt känner jag igen. Det positiva med det hela är att det är roligt att köpa nya kläder. :)

Anonym sa...

Hihi, men fika är ju gott och de där bakverken så ju sjukt goda ut! Du får äta bättre när du kommer hem till Svedala ;)

Puss

Svägerskan sa...

Men gaaah! Fan att jag missade det där när jag var i London då! Det såg ju helt gudomligt ut! Puss

Lina-Marie sa...

"Allt som är gott måste vara nyttigt!" (Citat från min svärfar...klok man!)

Johanna sa...

Stina: Låter... konstigt?

Sofia: Förutom att jag avskyr att köpa nya byxor, och det är det i klädväg jag verkligen behöver – om jag inte vill få ont i magen av de jag har.

Flickanochstaden: Ja, när jag kommer till Sverige ska jag inte äta ute varenda dag.

Svägerskan: Jag vet, jag pratade om dig när vi åt afternoon tea. Du skulle älskat det. Kom tillbaka så tar jag med dig på värsta bästa! Och om inte så kommer jag ha afternoon tea-bjudningar i Sverige, var så säker.

Lina: Jag gillar din svärfar!

Google Analytics Alternative