måndag 25 april 2011

Jag kanske inte har nämnt att jag lever lyxliv?

Om man räknar dagen jag hade min sista examination i England, till dagen jag börjar jobba i Sverige blir det två månaders tid. Två månader av ledighet. När var jag ledig i två månader senast?! Minns inte. Detta är faktiskt det lyxigaste jag har varit med om. Två månaders ledighet är så länge att man vänjer sig vid att vara ledig och aldrig kommer vilja jobba igen. Två månaders ledighet är så lyxigt att man knappt vågar säga det högt... (Tänk att dessutom få tillbringa av en av dessa två lediga månader i England. Lyx, lyx, lyx.) Men med tanke på att jag är färdigpluggad och ska vara sommarvikarie och därmed inte har semester under sommaren och med tanke på att jag förhoppningsvis fortsätter jobba under hösten (utan någon paus), ja, då tycker jag nog att ledigheten inte är mer än rätt.

Inga kommentarer:

Google Analytics Alternative