tisdag 15 mars 2011

Från vitt till svart

Ni vet hur bra det har känts där jag bor. Jag fick ju tårta, choklad och sång när jag fyllde år och jag har blivit tillsagd att mina vänner är så välkomna och allt har känts himla trevligt.

Det har liksom tvärvänt, om man säger så.
Jag har nästan blivit utskälld, helt obefogat.

Jag som har bakat kladdkaka till dem två gånger, tagit hand om deras katter trots att jag är katträdd, plockat kattbajs från golvet, jag som accepterar att min tv inte fungerar, jag som har en madrass med fjädrar som skär in i min kropp på natten, jag som finner mig i att frysa i mitt eget rum, allt samtidigt som jag betalar en skyhög hyra, ja, jag känner mig ganska orättvist behandlad.

I natt sover jag hos en kompis och när helgen går mot sitt slut och två kompisar från Sverige kommer på besök, då tar jag in på vandrarhem tillsammans med dem. De får nämligen inte bos hos mig.

6 kommentarer:

Colombialiv sa...

Men va? Och varför?

Johanna sa...

Varför? Bra fråga. Men tydligen har mitt förra (och enda) besök och jag inte varit tillräckligt tacksamma för att hon fått bo här och tydligen är det minsann ingen allmän förläggning detta utan ett "familjehem", tydligen ska inte hennes dotter få se nya människor hela tiden (jag har haft ETT besök på elva veckor). Ja, jag vet inte...

Krokofanten sa...

Varför "ge" något om man förväntar sig något tillbaka?
Det är väl bättre att göra saker och ting klart från början?! Du får ha besök men inte mer än X i månaden osv...
Varför skall det behöva vara så komplicerat? Tråkigt att det blev så här... :o(
Hoppas att du får QL med dina kompisar!

Johanna sa...

Ja, det hade varit bättre att göra allt klart från början. Men jag förstår inte varför det plötsligt blev sådan tvärvändning, för det är ju inte så att jag varit en jobbig hyresgäst...

Hanna sa...

Hitta en bättre landlady! Det blir svårare för dem att hitta en bättre inneboende...

Johanna sa...

Om jag hade stannat längre hade jag satsat på att flytta. Nu är det relativt kort tid kvar...

Google Analytics Alternative