söndag 6 mars 2011

Lite kattbajs till kvällsfikat, kanske?

Intorkat matspill på golvet, brödbit bredvid bordet, fettlager på spisen, kattbajs framför kylskåpet. Köket i huset där jag bor är såååå smutsigt just nu – och jag är så trött på det att jag mest håller mig på mitt rum. Jo, jag bor ju också här, så även jag har ansvar att städa. Men jag har ingen lust att städa upp deras skit. För seriöst, det är inte mitt skit. Om jag råkar tappa något på golvet, eller om jag råkar spilla mat på köksbänken, då torkar jag upp det direkt. De jag bor med verkar inte riktigt fungera på samma sätt...

På onsdag får jag besök och då ska det inte se ut så här. Så om det inte är snyggt på tisdag städar jag i ren protest. Synd att dammsugaren knappt suger något bara...

(Det är vid sådana här tillfällen man längtar till Sverige.)

2 kommentarer:

Johanna sa...

Hear, hear!! Jag är såååå lycklig över att jag hade turen att få en delad lägenhet här, med kylskåp, spis och diskbänk. För det gemensamma köket är så äckligt att jag mår illa. (Intorkade matrester, stank, damm, kladd, you name it, det finns där!) I korridoren finns också en gemensam dammsugare. Eller fanns, jag har inte sett den på två dagar nu. Och jag är i desperat behov av att dammsuga.

Johanna sa...

Oj, ja, det förstår jag! Jag är rätt lycklig över att slippa studenter, kan jag säga. :) Och det brukar vara LITE renare än så här...

Google Analytics Alternative