onsdag 23 mars 2011

Samtidigt i London: 15 grader och sol


Hemlängtan. Innan jag fick en obefogad utskällning av min hyresvärd hade jag inte längtat hem en sekund. Sedan växte sig hemlängtan lite starkare när Jonna åkte hem från mig för en dryg vecka sedan och ensamheten slogs emot mig. Plötsligt kände jag att jag ville följa med till Sverige. I helgen fick jag nytt besök av två vänner och vi har haft riktigt sköna dagar. i går åkte en av dem hem, i morse åkte nästa. Nu är det bara jag igen och ensamhetsångesten sköljer över mig – jag vill till Sverige! Trots att jag är oerhört kluven inför att lämna London har nedräkningen till maj börjat...

Men det finns två saker som gör att jag inte vill till Sverige än:
1. Vädret. Det är så varmt och soligt just nu!
2. Engelskan. Jag vill inte sluta prata engelska.

2 kommentarer:

MsWestin sa...

Jag har startat nedräkningen tills jag åker TILL London i maj :)
Längtar nåså fruktansvärt nu,ska bli underbart att få se London by summer :)

Johanna sa...

Det förstår jag, hoppas London bjuder på torrt väder! :)

Google Analytics Alternative