tisdag 29 mars 2011

Med Hollywood runt knuten

Nu ska jag somna med vetskapen om att ett filmteam från Hollywood är här ute på min gata och filmar under natten. Min hyresvärd berättade i kväll att det är någon Hollywoodproduktion som håller på att spelas in, att en granne lånar ut sitt hus till dem och att de i natt spelar in något ute på gatan. Jag misstänkte något sådant när jag kom hem i kväll och såg stora filmlampor på gatan.

– Vad är det för film? frågade jag min hyresvärd.
– Den heter tydligen The girl with the dragon tattoo...
– Men, är det inte den... den svenska...? undrade jag, och googlade genast.

Mycket riktigt. Millennium-trilogin minsann.
Spelas alltså in på min lilla pluttgata i Angel. Just i detta nu. Så oerhört coolt.
(Kuriosa: När de var i Uppsala och filmade råkade jag vara där också.)
Google Analytics Alternative