måndag 28 mars 2011

Jag skulle kunna hitta på en lång och detaljerad berättelse utifrån varje upphittad lapp


Jag har haft ett projekt de senaste veckorna – projekt: collecting notes for my final photography assessment. Jag har hittat några spännande lappar på gatorna runtom i London. Bakom varje lapp finns en historia, en historia vi inte vet om. Vem har skrivit lappen, varför – och till vem? Varför ligger den på marken? Tappades den av misstag? Förbannade sig personen över att lappen inte längre finns i dennes ägo? Var det inte meningen att någon skulle se lappen? Eller var det helt enkelt så att personen i fråga bara var lat och inte hittade någon papperskorg?

Lappen på bilden är för stor och har för mycket text för att platsa i mitt slutprojekt, men den är inte ointressant för det. Den innehåller ett gäng frågor som handlar om Libyen. Jag undrar genast: vem har skrivit frågorna? Av vilket syfte? Är personen som skrivit dem journalist? Vad tror ni?

2 kommentarer:

Lina-Marie sa...

Jag skulle verkligen vilja se ditt final photography assessment, tycker det var en verklig kalasidé! Och med all säkerhet bra gjord också!

Johanna sa...

Jag kan säkert visa upp det här... Planen är att fota färdigt i morgon.

Google Analytics Alternative