måndag 13 december 2010

Sankta C-uppsats


Forskat i Stockholm stad, skrivit i Sundsvall.
Fikat varenda dag, räknat på bortfall.
Nu i vår mörka stad, deadline som gör oss glad.
Sankta C-uppsats, Sankta C-uppsats.
Nu i vår mörka stad, deadline som gör oss glad.
Sankta C-uppsats, Sankta C-uppsats.

Innehållsanalys, många tabeller.
Vi har nu lämnat in, är det sant, eller?
Se, på vår tröskel finns, vitklädda uppsatskvinns,
Sankta C-uppsats, Sankta C-uppsats.
Se, på vår tröskel finns, vitklädda uppsatskvinns,
Sankta C-uppsats, Sankta C-uppsats.

Nu får vi vila ut*, nu är den färdig.
Som vi har kämpat hårt, skrivit den värdig.
Dagen skall åter ny, utan** en uppsats gry,
Sankta C-uppsats, Sankta C-uppsats.
Dagen skall åter ny, utan** en uppsats gry,
Sankta C-uppsats, Sankta C-uppsats.

*Nåja, på fredag efter opponeringen får vi vila ut.
**Hoppas vi blir godkända, hoppas vi blir godkända, hoppas vi blir godkända...


Melodi: Natten går tunga fjät
Text: Uppsatsskribenterna på bilden
Bild: Monika Miranda

9 kommentarer:

LvB sa...

Fantastiskt! Och hörni, klart ni blir godkända!

Emma sa...

Bästa sången ever!!!!!

Johanna sa...

Li: Vi sa så sist och då var det knappt... så därför är det väldigt nervöst...

Emma: Jag är rätt nöjd själv. ;)

Lina-Marie sa...

Underbart!

Lina sa...

sv: åh tack för all insiderinfo! vad skönt att höra att det är bra att bo där! var ska du flytta nu? ifrån sundsvall eller bara till en annan lägenhet i stan? jag blir glad att höra om garderoberna! har alldeles för mycket saker för att kunna bo på 22 kvadrat egentligen, haha :)

och vilken fin sång! ;) när min c-uppsats kommer jag sjunga den om och om igen!

kram!

Lina sa...

sv: åh vad spännande! är det praktik då eller?

jaha okej, eniro var ute och cyklade lite alltså ;) hm.. nu minns jag inte riktigt. tror det var våning två. jag och min pojkvän ska ju trängas på 22 kvadrat. känner att det nog kommer bli den största prövningen för vårt förhållande hittills trots att vi klarat 10 månader isär när han pluggade i england.. haha.

Johanna sa...

Lina-Marie: Eller hur!

Lina: Inte praktik, utan utbytesstudier. Förhoppningsvis foto och journalistik. Vad gäller att trängas på 22 kvm kommer det säkert funka. Även om min fd pojkvän och jag hade varsin lägenhet, trängdes vi ofta på hans 22 kvm och det fungerade hur bra som helst. Visserligen hade jag mina kläder hemma hos mig, men ändå. Det fixar ni. Och byta lägenhet kan ni ju alltid göra när något större blir ledigt!

Lina sa...

precis! det är väl så vi tänkt i alla fall :) lycka till med london! det verkar hur kul som helst! kram

Johanna sa...

Tack, ja, jag hoppas det! Och lycka till själv. Synd att vi inte kan ses. Kram

Google Analytics Alternative