söndag 12 december 2010

Jag har glömt Det Riktiga Livet

Långsamt håller jag på att kliva ur C-uppsatsbubblan. Men vänta här nu, är det redan december? Vad hände med dagarna, veckorna, vad hände med månaderna? Efter tjugotre timmars uppsatsjobb den här helgen förklarade vi oss färdiga i kväll. Nu väntar tryckning, inlämning och opponering och jag trodde att jag vid den här tidpunkten skulle känna mig lättad. I stället är jag nervös. För opponenter, respondenter, examinatorer och att allt jag förträngt i denna uppsatsbubbla plötsligt ska svämma över mig. För långsamt, långsamt verkar det som att Det Riktiga Livet finns någonstans inom räckhåll.

Men... hur gör man när man lever Det Riktiga Livet?
Hur tusan fungerar ett liv utan uppsats?

1 kommentar:

Colombialiv sa...

Åh. Skulle jag också vilja veta.

Google Analytics Alternative