måndag 27 december 2010

Året som gick

Listan som jag sett förr men aldrig publicerat. Men nu så, i reducerad form.

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Bodde i Stockholm, hyrde i andrahand, jobbade på magasin, jobbade på kvällstidning, toppade tidning två dagar i rad, intervjuade världskändis, intervjuade minister, var resereporter, blev sambo, separerade, bakade cheesecake, skrev C-uppsats, åt vegetarisk sushi, hypnotiserades.

Vilka länder besökte du?
Frankrike. Hade inte askmolnet kommit i vägen hade jag även varit i England.

Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011?
Trygghet i form av ett hem som jag inte på förhand vet att jag ska lämna om några få månader.

Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Troligen inget. Möjligtvis 19 juni, kronprinsessbröllopet, komiskt nog.

Vilket var ditt bästa inköp?
Bra fråga. Jag hoppas att det blir terminsavgiften i London. Annars gillar jag min pepp-kavaj fruktansvärt mycket.

Vad gjorde dig riktigt glad?
Att få det ärofyllda uppdraget att åka som en av få svenska reportrar till London för att intervjua barnens största idol, en Disneyskådespelerska. (Nej, det blev inte av, på grund av askmolnet. Jag fick göra en telefonintervju.)

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Pja, det blev en liten snabboperation på Cityakuten och ett akuttandläkarbesök och en bortoperation av visdomstand och lite sånt. Annars, nej.

Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?
Gubben i lådan med Daniel Adams-Ray.

Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år?
Sämre.

Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Mig själv.

Blev du kär?
Nej. Möjligtvis i materialistiska saker.

Vilket program har varit det bästa på tv?
Bonde söker fru och Ensam mamma söker.

Vilken var den bästa boken du läst under året?
Eh, Jesper Strömbäcks Väljarna, partierna och medierna, kanske? Eller någon annan bra bok om politisk kommunikation.

Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Återupptäckten av Robyn, möjligtvis.

Vilken var årets bästa film?
Kanske Inception.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Fikade, shoppade och åt ostbricka med min pojkvän och min svägerska.

Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Nya journalistbekantskaper, till exempel några kollegor på kvällstidningen och hela den fantastiska redaktionen på magasinet.

Vad fick dig att må bra?
Mina helt underbart fantastiska vänner. Och Stockholm. Och hypnosen.

Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Gladare och mer engelskspråkigt.

2 kommentarer:

Monika sa...

vilket år! och bättre bilder det eller hur johanna?! :)

Johanna sa...

Mitt år har varit lite crazy, minst sagt. Du menar att det blir bättre bilder nästa år? Det hoppas jag. ;)

Google Analytics Alternative