onsdag 15 september 2010

Säsongspremiär: Slaget om Siljan


Leksand-Mora 7-1

3 kommentarer:

Ferferi i Paris/Göteborg sa...

Hej Johanna! Hittade precis hit via dina gamla bloggar och måste säga att jag är glad att jag gjorde. För vi har något gemensamt: Jag har också bott i Paris och älskat staden och nu är jag nyfiken på journalistyrket. Har du några inlägg med tips eller historia på hur du gick tillväga? Hade varit superintressant för mig att få läsa! Och fin blogg måste jag säga också!!

Johanna sa...

Vad roligt, nu måste jag kolla in din blogg också! Jag kan inte komma på några specifika inlägg... Men om du tittar på http://barajagjohanna.blogg.se/ och väljer kategorierna "Skrivande, språk", "Jobba vs plugga", så kan du säkert hitta lite. Sedan ligger nog en del under "Vardagsliv" och "Personligt" också, men jag var ju aktiv på bloggen under nästan fem år, så det kan nog vara knepigt att hitta. Annars finns det en sökfunktion på bloggen också, långt upp i högerspalten, om du vill söka på något speciellt.

Jag sökte helt enkelt journalistprogrammet på Mittuniversitetet och kom in andra året jag sökte. Och jag måste säga att det är en bra utbildning. Den långa praktiken gör att man får väldigt bra arbetslivserfarenhet och får stora chanser att få vik. Innan jag började plugga i Sundsvall hade jag läst upp ett betyg för att öka mitt snittbetyg och så hade jag pluggat Kreativt skrivande A och B i Gävle för att utveckla mitt skrivande både journalistiskt och litterärt. Mycket bra kurser som rekommenderas om det är skrivandet du vill åt!

Niklas F sa...

Släpp vurmandet om Leksand. Ty detta vurmande ger dig inget.

Google Analytics Alternative