torsdag 30 september 2010

Jag tycker inte ens om djur

– Vad ska vi göra?
– Jag vet inte... Gå till skolan? Sova? Gå till stan?
– Hrm... Nu vet jag! Vi åker till Birsta och tittar på djur i djuraffären!
– Eh... titta på djur? Fan vad tråkigt.
– Nej, det är jätteroligt! De har söta kaniner.
– Åh, kaniner är söta. Ja, vad tusan, ska vi vara lite crazy och göra det?

Sagt och gjort. Två personer som inte är särskilt förtjusta i djur tog bussen till Birsta och gick på Arken Zoo. Där träffade vi fula fiskar, läskiga ormar och gulliga kaniner. Och så Putte, förstås.

Putte var pratglad och visslade på oss. Ni vet, så där man gör om man ser en snygging. Obetalbart.

En dinosaurie i akvarium var en udda syn. Men inte lika läskigt som låtsasormen som svägerskan blev så rädd för att hon skrek rakt ut. Vilket gjorde att jag blev så rädd att jag skrek rakt ut. Jag skämdes.

1 kommentar:

Camilla sa...

Haha, åh herregud. Vilken tur att inte jag var med på detta besök. Hade väl bokstavligen kissat på mig eller något. (angående ormen)

Google Analytics Alternative